Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

Галоўная

Аб установе

Дзяржаўная ўстанова спецыяльнай адукацыі "Цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі" з'яўляецца спецыяльнай установай адукацыі і забяспечвае стварэнне інтэграванай сістэмы для прадастаўлення псіхалагічнай і медыцынскай і педагагічнай дапамогі асобам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця горада Камянца і Камянецкага раёна, каб інтэграваць іх у грамадства.

ЦКРНіР створаны па рашэнні Камянецкага райвыканкама № 423 ад 25 верасня 2003 года. Дзейнасць установы ажыццяўляецца на аснове заканадаўчых актаў, якія рэгулююць дзейнасць навучальных устаноў, спецыяльных сістэм адукацыі; статут ЦКРНіР, зацверджаны рашэннем Камянецкага райвыканкама № 1151 з 29.08.2011; сертыфікат дзяржаўнай акрэдытацыі навучальнай установы для выканання заяўленага тыпу № 0008849 ад 16.02.2020. З 2009 года ЦКРНіР з'яўляецца юрыдычнай асобай, яна мае адпаведныя дэталі і зарэгістраваныя ў адзіным дзяржаўным рэестры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў 08/30/2011 No. 290980286.

Цэнтр з'яўляецца каардынатарам ўсёй сеткі устаноў спецыяльнай адукацыі раёна, працуе ў наступных галінах:

  • дыягнастычнай;
  • кансультатыўнай;
  • метадычнай;
  • карэкцыйнай;
  • соцыяльна-псіхалагічнай;
  • рэабілітацыйнай.

Дыягнастычная праца накіравана на ідэнтыфікацыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця і вызначэння для іх далейшага адукацыйнага маршруту (навучанне ў класах, інтэграваныя вучэбныя групы, класы з настаўнікам-дыфектолагам у пункце карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, датэрміновай комплекснай дапамогі, індывідуальных або групавых класаў карэкцыі ў ЦКРНіР, навучанне ў спецыяльных школах і г.д.).

Спецыялісты цэнтра ажыцяўляюць кансультаванне дзяцей, іх бацькоў, адукацыйных работнікаў навучальных устаноў па развіцці, падрыхтоўкі і адукацыі дзяцей з АПФР. Цэнтр каардынуе працу настаўнікаў-дэфектолагаў, педагогаў-псіхолагаў, соцыяльных педагогаў, настаўнікаў класаў интаграваннага навучання, спецыяльных груп для дзяцей з цяжкімі парушэннямі гаворкі устаноў адукацыі района. Прапагандуе дэфекталагічныя и псіхалагічныя веды, повышае кваліфікацыю спецыялістаў шляхам правядзення метадычных аб'яднанняў, семінараў, практыкумаў, круглых сталоў, канференцый па проблемах спецыяльнай адукацыі.

У цэнтре арганізавана правядзенне індівідуальных і групавых карэкцыйных заняткаў з дзецьмі, якія маюць цяжкія і (або) множныя парушэнні, з дзецьмі-інвалідамі. Арганізавана і аказваецца датэрміновая комплексная дапамога. Датэрміновую дапамогу атрымліваюць дзеці ва ўзрасце ад нараджэння да трох год. Велізарнае значэнне надаецца каманднаму метаду ў рабоце спецыялістаў: настаўнік-дэфектолаг, педагог-псіхолаг. Выкарыстоўваюцца наступныя віды аказання датэрміновай комплекснай дапамогі: індівідуальныя заняткі, кансультаванне.

Сацыяльна-псіхалагічная работа забяспечвае супрацоўніцтва бацькоў са спецыялістамі цэнтра па пытаннях развіцця дзіцяці з ОПФР, педагагічнай асветы бацькоў і забеспячэння гарманізацыі адносін у сям'і, калектыве. Формамі ўзаемадзеяння з бацькамі з'яўляецца: правядзенне выстаў, святаў, праца клуба для бацькоў, лекторыяў для бацькоў, выпуск часопісаў, буклетаў, старонак стэнда «Для Вас бацькі», інфармацыйны стэнд у дзіцячай паліклініцы, інфармацыя аб працы спецыялістаў цэнтра ў раённай газеце.

Праца цэнтра праводзіцца ў цесным супрацоўніцтве са спецыялістамі ўстановамі аховы здароўя і сацыяльнай абароны па пытаннях выяўлення дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, ажыццяўляецца кантроль над патранатам у дачыненні да выпускнікоў класаў інтэграванага навучання і выхавання ўстаноў адукацыі раёна.

У цэнтры функцыянуе спецыяльны клас для дзяцей з цяжкімі множнымі фізічнымі і (або) псіхічнымі парушэннямі. Для навучэнцаў класа створаны ўсе неабходныя ўмовы для навучання, выхавання, сацыялізацыі. Бацькі гэтых дзяцей атрымалі магчымасць сумяшчаць працоўную дзейнасць з выхаваннем дзіцяці-інваліда.